Şizofreni Dernekleri Federasyonu

Mavi At Kafe Çalışanlarının Düşünceleri

 


Mavi At Kafe’de üç yıldır çalışan bir arkadaşımız düşüncelerini şöyle ifade ediyor:

“Mavi At Kafe’de çalışmak bana çok iyi geldi. Arkadaşlarımdan çok şey öğrendim. Kafede servis yapmayı, masa düzenini, insanlarla daha güzel diyalog kurmayı öğrendim. Kafenin faturalarını yatırıyorum, kafe için alışverişe gidiyorum, temizlikte de görev alıyorum. Dernek ve kafe sayesinde arkadaşlarım oldu. Burada birbirimizle işleri paylaşıyoruz, sohbet ediyoruz. Yabancı dil konuşan ve çalışan arkadaşlarımızdan sözcükler öğreniyoruz. Dışarıdan Mavi At’ı bilmeyen biri geldiğinde gelenlere güler yüzle hoş geldin diyoruz. Öğrencilerin, kitap okuma grubunun gelmesinden çok mutlu oluyoruz. Bazen bize kafeyi, kendi öykümüzü soruyorlar, anlatıyoruz.”

Kafenin açıldığı 2009 yılından bu yana çalışan bir başka arkadaşımız ise şöyle düşünüyor: “Mavi At Kafe’de güzel bir çalışma ortamımız var. Kafede sorumluluklar alıyor, kafemizi kalkındırmaya çalışıyor ve arkadaşlar olarak birbirimizi daha iyi tanıyor ve daha iyi nasıl olabiliriz konusunda tartışıyoruz. Kafemize sade vatandaşlar da geliyor ama daha çok öğrenciler ve şizofreni rahatsızlığından etkilenen kişiler ve aileleri geliyor. Kafemizde düzenlenen çeşitli etkinliklerde öğrencilere veya şizofreniden etkilenen bireylere kendimizi anlatıyor ve şizofreni hastalığının doğru anlaşılmasına, şizofreni hakkındaki bakış açısının değişmesine çalışıyoruz.”

2009 yılından bu yana çalışan başka bir arkadaşımız kendisindeki değişimi şöyle özetliyor: “Mavi At Kafe’de çalıştığım süre içinde kendimi çok iyi hissettim. Kendime olan özgüvenim arttı. Pozitif enerji dolu hissettim. Dostluk, birliktelik, dayanışma gelişti. Arkadaşlığın önemini öğrendim. Gizemli duygular hissettim. Yalnızlığım gitti. Kendimi güçlü hissedip kendime değer verdim. Kendimi kişilik olarak güçlü hissettim. Öncelikle hayatın gerçeklerini öğrenip hayatı dolu dolu yaşadım. Hayattaki işlerimi planlı bir şekilde ve konsantre olarak yaptım. Sosyal salah halinde oldum. Karış karış yaşama girdim. Kendimi geliştirdim, üretici ve verimli olmaya başladım.”

Mavi At tişörtlerinin yaratıcısı da şöyle söylüyor:

“Çalıştıkça, bir şeyler yarattıkça, birilerine yardımcı olunca kendime olan güvenim artıyor.”

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Volga Volga Film Gösterimi

 Merhaba,  4 Ağustos Cuma akşamı saat 19:00'de Mavi At Kafe'de film gösterimi var. Bekliyoruz. Katılım için lütfen şu linki doldurun...